سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اثر خدمت به پدر ومادر

 

اثر خدمت به پدر ومادر

آیت الله خزعلی از عموی بزرگوار خود مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد رضا بروجردی چنین نقل می کردندکه پدر آقای مشکور در عالم خواب می بیند به حرم امام حسین (ع)مشرف شده است و همه مردمی که آنجا به زیارت مشغول هستند به جز چند نفر به صورت حیوانات دیده می شوند .در همان حال نیز مشاهده می کند که جوانی به حرم وارد شده و گفت :السلام علیک یا اباعبدالله .واز آن حضرت جواب شنید :وعلیک السلام احسنت.آقای مشکور می گوید:ازخواب بیدارشده و به حرم مشرف شدم منظره راهمان طوری که درخواب

دیده بودم مشاهده کردم . البته همه به صورت انسان هستند اما افراد همان افراد بودند که در خواب مشاهده کرده بودم . چیزی نگذشت که ناگهان دیدم همان جوان نیز آمده و سلام داد ولی من جوابی نشنیدم .

سراغ جوان و جریان خوابم را به او گفتم .جواب داد :مهم نیست .گفتم چطور این خواب مهم نیست؟ گفت : من جواب آن حضرت را شنیدم . گفتم شما چه کردی؟جواب داد من هرشب جمعه به حرم میآیم وهربار پدریامادرم    راباخودم می آورم یک بار پدرومادرم هردوبا هم گفتنند ماراببر.دربین راه پدرم زمین خورد وازراه رفتن عاجزشد.ولی بازازمن خواست که اورابه حرم ببرم من اوراروی دوش خودگرفته وبه حرم بردم .لذاحضرت جواب دادندومراتحسین کردند

 

 

ابن عباس از حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله نقل مى کند که : ((((من قبل بین عینى امه کان له سترا من النار))))

هر کسى که میان دو چشم مادرش را ببوسد این عملش سپر و مانعى مى گردد بین او و آتش جهنم .

و در کتاب شرعة الاسلام آمده که : ((((من قبل رجلى امه فکانما قبل عتبة الکعبه ))))

هر کسى پاى مادرش را ببوسد گویا آستانه کعبه را بوسیده (103)

 

 

عن ابى ذر قال : قال النبى صلى الله علیه و آله : النظر الى على بن ابى طالب عبادة ، و النظر الى الوالدین براءفة و رحمة عبادة ، و النظر فى المصحف عبادة ، و النظر الى الکعبة عبادة .

از ابوذر نقل شده که گفت : پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: نگاه کردن به على بن ابى طالب علیه السلام عبادت است ، و نگاه کردن به پدر و مادر با راءفت و رحمت عبادت است ،، و نگاه کردن به قرآن عبادت است و نگاه کردن به خانه کعبه عبادت است .

  

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه واله:ثَلَاثَةٌ لَا تَمَسُّهُمُ النَّارُ الْمَرْأَةُ الْمُطِیعَةُ لِزَوْجِهَا وَ الْوَلَدُ الْبَارُّ لِوَالِدَیْهِ وَ السَّخِیُّ یُحَسِّنُ خُلُقَه

 

  سه کسند که آتش دوزخ به ایشان نمى‏رسد، زنى که فرمانبردار شوهر است و فرزندى که به والدین نیکى مى‏کند، و سخى‏اى که اخلاقى نیک دارد،